Hallo uit Harare - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Mieke - WaarBenJij.nu Hallo uit Harare - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Mieke - WaarBenJij.nu

Hallo uit Harare

Blijf op de hoogte en volg Mieke

06 September 2012 | Zimbabwe, Harare

Mhoroi! Makadii? Tiripo!

Or in English: Hello, how are you? I'm fine, and how are you? Dit is de alledaagse algemene begroeting die de mensen hier en ik (intussen ook!) 's ochtends in het Engels of in het Shona op het VVOB-kantoor in Harare, op straat, in de supermarkt, enz. herhalen. Een mooie manier van begroeten, maar niet iedereen wacht altijd op de vraag.. waardoor men je soms al 'Fine' zegt zonder dat je iets vroeg. :)

Jullie zijn vast benieuwd hoe mijn eerste week in Zimbabwe geweest is. Daarom heb ik samen met VVOB-medewerker Lieve een filmpje gemaakt over mijn eerste indrukken. Zodra dit klaar is, zet ik het op mijn blog. Onder "foto's" vinden jullie alvast enkele shots van Harare, de hoofdstad van Zimbabwe waar ook het kantoor van het VVOB-team gevestigd is.

Maar zoals jullie weten, ben ik hier niet om op het VVOB-kantoor te werken. Zaterdag zet ik mijn reis verder naar King George VI School and Centre in Bulawayo. Hier zal ik gedurende enkele maanden stage lopen als studente in de Logopedie.

Tot binnenkort!
Mie'




  • 06 September 2012 - 19:29

    Frauke Verschatse:

    Hey Mie!!

    Leuk om iets van je te lezen!!
    Ik merk dat je het daar naar je zin hebt! :-)
    Geniet er nog verder van!
    Vele (jaloerse) groetjes vanuit België!

    x.

  • 06 September 2012 - 21:47

    Nathalie Schotsmans:

    Fantastisch, Mieke! Ik kijk uit naar de volgende posts :)

    Bacio!


  • 06 September 2012 - 21:47

    Nathalie Schotsmans:

    Fantastisch, Mieke! Ik kijk uit naar de volgende posts :)

    Bacio!


  • 11 September 2012 - 20:40

    Evy Van Haut:

    Ciao Mie :)

    Come stai? How are you? En hoe is het? In alle talen zal jij het kunnen vragen :)

    Geniet van je afrikaanse avontuur en ik ben toch wel een tikkeltje heel hard jaloers :p

    In bocca al lupo!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zimbabwe, Harare

Mieke

leerkracht, maar ook student Logopedie momenteel voor een boeiende stagetijd in een BuO-school te Bulawayo - 2e grootste stad van Zimbabwe

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 105784

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 10 December 2012

Mie-in-Bulawayo

Landen bezocht: